is het mogelijk om een huis te huren voor 1 dag?

Is het mogelijk om ergens een huis te huren voor 1 dag?

kan zelf namelijk nergens wat vinden, kom alleen maar op vakantie huisjes en bungalows uit, maar ik ben toch echt opzoek naar een echt huis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Waarom?
fremar
10 jaar geleden
Voor 1 dag?Heb ik nog nooit geweten en bestaat ook wel niet.Je kan bv 1 dag op hotel gaan.
Poet
10 jaar geleden
Vraag bij een makelaar. Maar die zal wel willen weten wat de bedoeling is want zonder verdere info klinkt dit wel erg dubieus.
Antoni
10 jaar geleden
fremar, in Rotterdam en Amsterdam kan je appartementen huren zoals je een hotelkamer kan huren. Kijk bijvoorbeeld eens op www.citystudios.nl.

Antwoorden (2)

Vast wel, alles kan als er maar de juiste prijs tegenover staat.

Informeer bij een makelaar, verhuurbedrijf of zelfs bij particulieren.
Wanneer een film opgenomen wordt, wordt altijd naar een juiste "setting" / achtergrond gezocht. Deze wordt gevonden, is eigendom van iemand en daar wordt voor betaald [altijd periodes van véél langer dan een dag, eerder maanden], punt is alles [dure villa's, grote landgoeden] heeft een prijs en is gewoon te huur.
Je zou ook advertenties kunnen zetten in dagbladen bijvoorbeeld.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk, althans in grote steden kan je appartementen huren voor één dag.

In Rotterdam is er bijvoorbeeld Citystudios. Daar kan je een appartement huren, zoals je een hotelkamer huurt, dus vanaf een bepaald tijdstip 's middags tot het eind van de volgende morgen (of langer). Misschien zijn er andere mogelijkheden in overleg. Er is geen personeel, geen roomservice, alleen het appartement dat je huurt, voorzien van minibar en andere faciliteiten die een "gewone" hotelkamer ook heeft.

In Amsterdam kan je op een vergelijkbare manier gebruik maken van appartementen.

Toegevoegd na 11 minuten:
http://amsterdam.citymundo.nl/accommodaties/studios-in-amsterdam/

http://www.amsterdamcitystudios.com/

Toegevoegd na 21 minuten:
Zie voor meer informatie ook een site als deze en de links op die site http://www.z24.nl/ondernemen/meer-amsterdammers-verhuren-huis-aan-toeristen waar je een artikel vindt (van 5 oktober 2012) over particulieren die hun woning of appartement voor één of meer nachten verhuren aan toeristen.

Hier een deel van de tekst:

"Meer Amsterdammers verhuren huis aan toeristen

Sinds ruim een jaar zijn ze ook in Nederland prominent aanwezig, vooral in Amsterdam: online fora waarop particulieren hun appartement of woning voor een nacht, een paar dagen of enkele weken te huur aanbieden als vakantieadres. Als alternatief voor hotels.

Kenmerkend voor websites die zich richten op ‘social traveling’ is het persoonlijke aspect: verhuurders plaatsen foto’s van zichzelf en hun woning.
Gasten kunnen achteraf recensies geven en er is net als bij de bekende boekingssites voor hotels en reizen een beoordelingssysteem met sterren."

Toegevoegd na 17 uur:
Kortom: bij zowel professionals als bij particulieren kan je huizen en appartementen huren voor één dag; de meeste woningen daarvan zijn te huur in de grote steden.

Toegevoegd na 17 uur:
Aangeboden huizen van particulieren vind je onder andere op https://www.airbnb.nl/ en op http://www.wimdu.nl/.
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
De Belastingdienst weet van het bestaan van tijdelijke verhuur.
Bijvoorbeeld huizen die tijdens een weekend verhuurd worden aan toeristen. Zoals in dit antwoord beschreven. Inderdaad een inmiddels veel voorkomend verschijnsel met name in de grote steden. De eigenaar dient zich te realiseren dat deze inkomsten uit tijdelijke verhuur opgegeven moeten worden. 70% van de huuropbrengst minus (bepaalde) kosten. De eventuele hypotheekaftrek blijft bij deze vorm van verhuur echter overeind.
Antoni
10 jaar geleden
fisbel, dank voor je extra informatie!