Wat is de gemiddelde leeftijd hier op GV?

Ik ben benieuwd of kennis ook met leeftijd te maken heeft...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je wilt doe ik een steekproef ( niet blind maar wel onbevooroordeeld ) . Ik zal 20 vragen van twee weken geleden random openen en het profiel van de vraagsteller controleren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel 20 vragen van vier dagen geleden ...

Toegevoegd na 16 minuten:
Na 40 profielen werd ik er moe van maar voorlopig is het resultaat van mijn steekproef : 28, 45, 30, 17 , 60 , 35, 42, 20, 47, 35, 26.
Gemiddelde leeftijd dus ongeveer 35 jaar.

( twee leeftijden heb ik geschat : Bailey en Rotaluclac ) . Heel veel gebruikers geven geen leeftijd in hun profiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de moeite ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+11

Andere antwoorden (13)

k denk dat het tussen de 9 en 99 ligt... En ik schat 33 jaar...

Toegevoegd na 1 uur:
En ja kennis heeft met leeftijd te maken en dan vooral je spirituele leeftijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet het precieze gemiddelde, maar ik kom vele 40-ers tegen. Uiteraard komt kennis met de jaren, omdat je meer tijd hebt gehad om dingen te leren en mee te maken.

Sommige jonkies zijn toch al heel snel, maar dat komt vaak omdat ze veel hebben meegemaakt in hun jeugd en dan wordt je snel volwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt als een bus...
Geen idee, weet wel dat ik er zelf ver onder lig. ;)

Toegevoegd na 29 seconden:
Denk iets van 28 ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd is: Alle leeftijden bij elkaar optellen, en deze som delen door het aantal deelnemers alhier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep! Veel plezier ermee, Sharona!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ hihihi...
Kennis heeft zeker met leeftijd te maken.

De zogenaamde "rugzak"

Ben zelf 44 en heb in 6 landen gewoond en heb duizenden mensen ontmoet.

Daarvan heb ik best iets geleerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is natuurlijk niet achter te komen, want dan zouden alle 8000 deelnemers moeten antwoorden met hun leeftijd en daarna zou je het moeten uitrekenen.

Maar om iets te zeggen over je opmerking: natuurlijk heeft kennis met leeftijd te maken. Hoe ouder je bent hoe meer tijd je hebt gehad om kennis op te doen. Maar aan de andere kant gaat het er ook maar om of je je daarvoor hebt willen inzetten. Ik ken mensen van 90 die geen ene moer weten en mensen van 14 die echt een hele berg kennis al hebben opgedaan.
Dus kennis is afhankelijk van twee zaken: wil je het vergaren en hoeveel tijd heb je er al voor gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat de mods hier een programma-tje op los kunnen gooien.
Iedereen zijn ingevulde leeftijd optellen en delen door het totaal.
Blijft het probleem dan niet iedereen zijn leeftijd heeft ingevoerd.

Ik denk dat kennis niet per se met leeftijd te maken heeft. Dat is namelijk afhankelijk van het soort kennis.
Levensvragen/ervaring komt denk ik met de jaren.
Maar algemene kennis kan je al vrij snel ontwikkelen door je voor alles te interresseren.
En vragen die je kan opzoeken via internet kunnen jongeren weer sneller in zijn. Omdat die van de computergeneratie zijn en ermee opgegroeid.
Dus kennis afhankelijk van leeftijd... kan, maar kennis is meer afhankelijk van de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik deze site hebt ondekt, dacht ik dat het voor jonge mensen was bedoeld. Maar later merkte ik dat meeste boven de 30 zijn. Gemiddelde is moeilijk te schatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zegt 30 of 40.

Maar ik ben 16, en heb nog 3 bekende die even oud zijn en hierop zitten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we alle 'gast' vragenstellers mee gaan rekenen (in de regel 22 punten en dan nooit meer terugkomen), dan komt dat gemiddelde zeker een stuk lager uit dan als we alleen de 'vaste kern' meerekenen, bijvoorbeeld iedereen boven de 50 punten.
Ik schat in dat, gezien het aantal huiswerkvragen, in het ene geval je komt op 25 jaar. En alleen de vastere GV-ers zitten naar schatting op 35 jaar gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei dan zit ik als vaste GV-er toch behoorlijk onder het gemiddelde.
itsme
14 jaar geleden
@vics misschien zitten we samen goed...
Heb ooit een keer de vraag gesteld hoe oud iedereen was. Na 2 uur (en 40 antwoorden), werd de vraag verwijdert, was immers een chatvraag.
Heb net even mijn mailbox bekeken, had de antwoorden er toevallig nog instaan.
De jongste was 11 en de twee oudsten 65+.

Hier het totaal overzicht van de antwoorders:
3 onder de 16
9 tussen de 16 en de 25
8 tussen de 26 en 35
12 tussen de 36 en 45 jaar
5 tussen de 46 en 55 jaar
1 tussen de 30 en 100 jaar
en 2 65+ ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gemiddelde leeftijd is evenhoog als mijn IQ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van GV-ers niet zo ver af ligt van de gemiddelde leeftijd van actieve Internetgebruikers die Internet en de computer voor meerdere doeleinden gebruiken en er meer dan een minimale periode per dag aan besteden. Naast GV ben ik natuurlijk actief op legio fora en communities, en bijna overal ligt het zwaartepunt van actieve deelnemers bij mensen (m/v) tussen de 35 en de 55, met uitschieters naar beide kanten, en grappig genoeg, ook kleine piekjes rond de 30 en rond de 55.

En als je ook hier niet alleen de leeftijd maar ook de relatieve activiteit per leeftijd een beetje meerekent, schat ik dat je hier inderdaad ook redelijk nauwkeurig tussen de 40 en 45 uitkomt.